The Instigator
Phoenix61397
Pro (for)
Winning
14 Points
The Contender
9spaceking
Con (against)
Losing
0 Points

Rap Battle

Do you like this debate?NoYes+3
Add this debate to Google Add this debate to Delicious Add this debate to FaceBook Add this debate to Digg  
Post Voting Period
The voting period for this debate has ended.
after 4 votes the winner is...
Phoenix61397
Voting Style: Open with Elo Restrictions Point System: Select Winner
Started: 7/28/2014 Category: Entertainment
Updated: 2 years ago Status: Post Voting Period
Viewed: 945 times Debate No: 59671
Debate Rounds (4)
Comments (13)
Votes (4)

 

Phoenix61397

Pro

This is a rap battle, self-explanatory. Censored cursing is allowed, but some things are over the line, such as very aggressively sexual or racist lyrics, etc. I'll let voters decide what crosses this line. There's a 48 hour debating period and a 2,000 character limit. My opponent must pass on a round, either first or last, depending on preference. Thanks in advance to whoever accepts.
9spaceking

Con

I accept.
Debate Round No. 1
Phoenix61397

Pro

Thanks for accepting. Let's get into it:

This guy didn't learn much from the last debate we had
I'll throw his a$$ back in school like my name was Jack Black
He gets smacked and cracks under my aerial attack,
So call it Pearl Harbor, part two, as I bomb this piece of crap

I'll rip his head open, play ping pong with his brain
That'll be the first time he's ever had his "head in the game"
See, I'm a menace, like Dennis, I get the wins and the fame
Stick to playing table tennis, cuz, face it, you're lame

Call yourself a king? Man, don't flatter yourself
Type "I lose" and tap out, then just gimme the belt
Cuz I'm the champ, the winner, a killer of men
To escape me, screw 9 spaces, you're gonna need ten

See, I'm a lyrically talented rap battle master
You're a mean-spirited, crappy, Katrina-like disaster
Empirically speaking, I'm surprised you even lasted,
But you better run away from the hell that you just crashed in

Yeah, I know you like to watch "Friendship is Magic"
But a grown man watching "My Little Pony" is Tragic
Magic's what all call the raps that come out of my hat
I'm Gandalf, you Balrog, and You Shall Not Pass

So pick up your skirt and go climb on your pony
Ride it back to your home, and then call up your homies
Dry your eyes and cry to 'em: "Phoenix just owned me"
While I get ready for dinner: I'm having roast Brony

Your turn. Good Luck.
9spaceking

Con

I may be bad at debatin' but I'm a good rapper,
My descriptions so good you can practically taste the sapor
Throw in vegetable and meat and you've got a meal
My cookin's right there perfect and ideal

--Why not put you in the boilin' cauldron as well
It'll take off your reekin' street rat smell
Oh, I can already hear the death knell
Is it so soon for you to say farewell?

I see you're tryin' to give me that puppy face
It won't work, still gonna crush it with a mace
I'm such a merciless unstoppable killer
Gonna put your head through a giant driller

My opponent seriously got nothin' real
Tryin' to get me by usin' false appeal
But that only gives me the zeal
To run him over with a humongous wheel

Yes, people, this rap has already ended
His poorly constructed case can't be defended
He's gonna concede the very next round
That is how much harm is caused by his wound

He hadn't even begun swimming and he has already drowned
Debate Round No. 2
Phoenix61397

Pro

Thanks for the debate!

I concede...April Fools, just kidding
I'm Charlie Sheen here folks, this battle I'm winning
To my opponent, try to just escape with your life
You I'm owning, it'll only take two more rounds 'til you die

This dude may be a good "wrapper"-his picture IS Santa Claus
But when it comes to his rhyming, he doesn't hear much applause
You better scream for your reindeer-Rudolph better come quick
Cuz I'm 'bout to drop you down a lit chimney and call you Saint Nick

Your raps are a little bit too simple for me to care for
Your lyrics slightly too slow, they leave me wanting for more
So go home, pick up a pen, write your raps all night
Maybe you'll get it right, but right now it's a one-sided fight

Yeah, you critique my raps but rhyme wound with round
Call me Undertaker cuz you're gonna get Smacked Down
And while you lay on the ground, you'll get boos from the crowd
I'd say you would drive away-but you're not allowed

You're just fifteen, but you rap like you're five
I guess you're good for one thing-making me smile
You claim you're better-you've just been beguiled
By an ego bigger than your state of denial

And speaking of states, Colorado I must be
Because I'm a "higher" power than you, ok buddy?
So give up this battle, go home, just trust me
Because with the wrong rapper you've been f*cking

Good Luck
9spaceking

Con



Indeed, my opponent truly is Sheen
He's even dumber than a coffee bean
I hit him like the Wolverine
All my hits and punches unforeseen

He complains about my raps being simple
Dismisses it simply as a pimple
Doesn't know it's a set-up trap
To smash you into nothing but scrap

My plan is genius in its core
Setting up my secret forces for this war
One second you're gleefully cacklin' in vain
The other and you've been slain

Ha, my opponent doesn't stand a chance
He shoots his bullets and I enjoy my dance
I can't be harmed, I'm an invulnerable God
I don't even need to be armed, you'll be so awed

I will give my opponent one last try
To escape before I swat him like a fly
To concede before I put him in my fish fry
--He knows very well his end is nigh

Might as well end it fast, send him explosive pie >:D

Debate Round No. 3
Phoenix61397

Pro

Thanks for the last round...this round of mine is a little...different. Lol good luck.

That last round had to be a joke, am I right?
Or are you really about to go down minus a fight?
I just peaked, Call me Everest, I stand tall
You look weak, take a rest, you don't belong in Nepal*

I know you like trolling, so that's gotta be it,
You failed if your goal was to be seen as legit,
Yeah, I'm number one, give up, it'll be easy to quit
They call you "number two" cuz you're a pile of sh*t

This kid calls himself a God, with a capital G
Not only did he lose-that's called blasphemy
I'll give you a hint; why him I don't believe:
How could he be a God if he's bowing to me?

I'll take your explosive pie, and shove it in your face
It'll blow your head so hard it'll end up in "9 space"
It'll float for days until you finally, gradually pass away
And "Sheen" will keep it as a perfect picture of "second place"

You lost. I won.
Give up. You're done:

So get a rope, tie it to your neck, around your throat
Tie it to my barn, get on all fours, and wait and hope,
I come back with a carrot when you get lonely,
Yeah, cuz you're gonna be MY little pony

*For all those who don't know, Mt Everest is in Nepal
9spaceking

Con

My opponent states his rap's meant to be read out loud
But with so much comas it ain't possible, ain't allowed
He tried somethin' different but he failed
He's paintin' his argument with his hands nailed

He got nothing left in his brain
Feelin' far too much pain
He still got terrible rhymes in his rap
That only electricute him back--ZAP!

He's tryin' his hardest to gain back his honor
But I'm afraid he's as good as a goner
Gonna die a tragic death here and now
You're the true guy who's gonna bow

Indeed, these are the final words
Look at my opponent--I cut him into thirds
Every single round I slashed and beat him
His ultimate demise is so grim

This was a good debate, yes,
And I hope the voters have a good day, god bless
They'd better vote for me, the true rapper
For my opponent has fell and splatter'd

Debate Round No. 4
13 comments have been posted on this debate. Showing 1 through 10 records.
Posted by TWG-Rorschach 2 years ago
TWG-Rorschach
very clear win imo, Phoenix had some dope name flips. Can't wait til' I can actually vote on this site :X that being said, spaceking you were decent, but I feel as though you need to adapt more to battling and not talk about cooking. ( Were you that hungry?)
Posted by 9spaceking 2 years ago
9spaceking
added a touch of creativity to my round 3 rap. You like it?
Posted by 9spaceking 2 years ago
9spaceking
whao that was quick. And you improved! excellent!
Posted by Aerogant 2 years ago
Aerogant
Maybe you have a lisp.
Posted by 9spaceking 2 years ago
9spaceking
however "lasted" and "crashed in" still doesn't sound right even when said outloud. I tried rapping your rap, but that part was awkward no matter what rhythm I used.
Posted by 9spaceking 2 years ago
9spaceking
thx. I do agree that it does seem better when out loud, but perfect rhymes are still far more impressive.
Posted by Phoenix61397 2 years ago
Phoenix61397
I'm response to that, a lot of what I do is called "near rhyme." It's meant to be rapped out loud. For instance, "lasted" and "crashed in" are near rhymes that sound good (at least to me) when rapped aloud. I'm not gonna annotate your raps or anything, partially because I wanna let the voters dissect them, and partially because I'm lazy haha. But not a bad round for you overall, at least in my opinion.
Posted by 9spaceking 2 years ago
9spaceking
some of your rhymes don't work out that well. It was a bit awkward reading them. Here, this is me annotating your rap:
This guy didn't learn much from the last debate we had
I'll throw his a$$ back in school like my name was Jack Black
Do had and black even rhyme?

He gets smacked and cracks under my aerial attack,
So call it Pearl Harbor, part two, as I bomb this piece of crap
again, attack and crap are only near rhymes, not quite there...

I'll rip his head open, play ping pong with his brain
That'll be the first time he's ever had his "head in the game"
See, I'm a menace, like Dennis, I get the wins and the fame
Stick to playing table tennis, cuz, face it, you're lame
not bad...I don't know who Deniis is tho XD

Call yourself a king? Man, don't flatter yourself
Type "I lose" and tap out, then just gimme the belt
Cuz I'm the champ, the winner, a killer of men
To escape me, screw 9 spaces, you're gonna need ten
lol good line

See, I'm a lyrically talented rap battle master
You're a mean-spirited, crappy, Katrina-like disaster
Empirically speaking, I'm surprised you even lasted,
But you better run away from the hell that you just crashed in
lasted and crashed rhyme, but lasted and "in" don't

Yeah, I know you like to watch "Friendship is Magic"
But a grown man watching "My Little Pony" is Tragic
is 15 years old really grown man? Can't even drive...lol

Magic's what all call the raps that come out of my hat
I'm Gandalf, you Balrog, and You Shall Not Pass
cool, cool

So pick up your skirt and go climb on your pony
Ride it back to your home, and then call up your homies
anything plural cannot rhyme with anything singular.

Dry your eyes and cry to 'em: "Phoenix just owned me"
While I get ready for dinner: I'm having roast Brony
okay, well done
Posted by Phoenix61397 2 years ago
Phoenix61397
Ha, I'm alright. I was just messing with you, I'm sure this'll be a good battle. But thanks for the confidence boost, Jasper.
Posted by 9spaceking 2 years ago
9spaceking
of course, but you're not that amazing either
4 votes have been placed for this debate. Showing 1 through 4 records.
Vote Placed by Adam_Godzilla 2 years ago
Adam_Godzilla
Phoenix613979spaceking
Who won the debate:--
Reasons for voting decision: 9space rhyming smoothness was inconsist. Pros was better. However cons use of imagery gives power to his rhymes. So overall, cannot decide.
Vote Placed by rings48 2 years ago
rings48
Phoenix613979spaceking
Who won the debate:Vote Checkmark-
Reasons for voting decision: By far superior syntax and actually keeps a close number of syllables to each line. Con sometimes has weird wording and cuts lines short.
Vote Placed by FuzzyCatPotato 2 years ago
FuzzyCatPotato
Phoenix613979spaceking
Who won the debate:Vote Checkmark-
Reasons for voting decision: A: "9 space" rhyme. B: How to rap an image? No work.
Vote Placed by YYW 2 years ago
YYW
Phoenix613979spaceking
Who won the debate:--
Reasons for voting decision: Idk, this is really evenly matched. I'm not sure I can declare a winner. So, it's a tie.