What is the best unbiased news source?

Which news source has the political and social least bias?

Vote
18 Total Votes
1

British Broadcasting Corporation

The British Broadcasting Corporation is a British public service broadcasting statutory corporation. Its main responsibility is to provide impartial public service broadcasting in the United Kingdom, the Channel Islands, and the Isle of Man. It is t... he largest broadcaster in the world by number of employees, with about 23,000 staff. The BBC is headquartered at Broadcasting House in London and has major production centres in Salford Quays, Belfast, Birmingham, Bristol, Cardiff, Glasgow. And smaller production centres throughout the UK.The BBC is a semi-autonomous public service broadcaster that operates under a Royal Charter and a Licence and Agreement from the Home Secretary. Within the United Kingdom its work is funded principally by an annual television licence fee, which is charged to all British households, companies and organisations using any type of equipment to receive live television broadcasts; the level of the fee is set annually by the British Government and agreed by Parliament.Outside the UK, the BBC World Service has provided services by direct broadcasting and re-transmission contracts by sound radio since the inauguration of the BBC Empire Service on 19 December 1932, and more recently by television and online. Though sharing some of the facilities of the domestic services, particularly for news and current affairs output, the World Service has a separate Managing Director, and its operating costs have historically been funded mainly by direct grants from the British government. These grants were determined independently of the domestic licence fee and were usually awarded from the budget of the Foreign and Commonwealth Office. As such, the BBC's international content has traditionally represented – at least in part – an effective foreign policy tool of the British Government. The recent BBC World Service spending review has announced plans for the funding for the world service to be drawn from the domestic licence fee   more
7 votes
0 comments
2

Npr

NPR, formerly National Public Radio, is a privately and publicly funded non-profit membership media organization that serves as a national syndicator to a network of 900 public radio stations in the United States.NPR produces and distributes news an... d cultural programming. Individual public radio stations are not required to broadcast all NPR programs that are produced. Most public radio stations broadcast a mixture of NPR programs, content from rival providers American Public Media, Public Radio International and Public Radio Exchange, and locally produced programs. NPR's flagships are two drive time news broadcasts, Morning Edition and the afternoon All Things Considered; both are carried by most NPR member stations, and are two of the most popular radio programs in the country.NPR manages the Public Radio Satellite System, which distributes NPR programs and other programming from independent producers and networks such as American Public Media and Public Radio International. Its content is also available on-demand via the web, mobile, and podcasts   more
3 votes
0 comments
3

C-span

C-SPAN, an acronym for Cable-Satellite Public Affairs Network, is a private, nonprofit American cable television network, created in 1979 by the cable television industry as a public service that televises federal government proceedings and other pu... blic affairs programming. The C-SPAN network includes three television channels, one radio station and a group of websites that provide "streaming media" and archives of C-SPAN programs. C-SPAN's television channels are available to approximately 100 million cable and satellite households within the United States, while WCSP-FM, also called C-SPAN Radio, is broadcast on FM radio in Washington, D.C., and is available throughout the U.S. On XM Satellite Radio, via Internet streaming, and through apps for iPhone, Blackberry and Android devices.The network televises U.S. Political events, particularly live and "gavel-to-gavel" coverage of the U.S. Congress as well as occasional proceedings of the Canadian and British Parliaments and major events worldwide. Its coverage of political and policy events is unedited, thereby providing viewers with unfiltered information about politics and government. Non-political coverage includes: historical programming, programs dedicated to non-fiction books and interview programs with noteworthy individuals associated with public policy. C-SPAN is a nonprofit organization, funded by a 6-cent per subscriber affiliate fee paid by its cable and satellite affiliates, and does not have advertisements on any of its networks, radio stations or websites, nor does it ever solicit donations or pledges. The network operates independently, and neither the cable industry nor Congress has control of the content of its programming   more
2 votes
0 comments
4

The Wall Street Journal

The Wall Street Journal is an American English-language international daily newspaper with a special emphasis on business and economic news. It is published six days a week in New York City by Dow Jones & Company, a division of News Corp, along with...  the Asian and European editions of the Journal.The Journal is the largest newspaper in the United States, by circulation. According to the Alliance for Audited Media, it has a circulation of about 2.4 million copies, as of March 2013, compared with USA Today's 1.7 million. Its main rival in the business newspaper sector is the London-based Financial Times, which also publishes several international editions.The Journal primarily covers American economic and international business topics, and financial news and issues. Its name derives from Wall Street, located in New York City, which is the heart of the financial district; it has been printed continuously since its inception on July 8, 1889, by Charles Dow, Edward Jones, and Charles Bergstresser. The newspaper version has won the Pulitzer Prize thirty-four times, including 2007 prizes for its reporting on backdated stock options and the adverse effects of China's booming economy   more
2 votes
0 comments
5

Al Jazeera

Al Jazeera, also known as Aljazeera and JSC, is a broadcaster owned by the privately held Al Jazeera Media Network and headquartered in Doha, Qatar. Initially launched as an Arabic news and current affairs satellite TV channel, Al Jazeera has since ... expanded into a network with several outlets, including the Internet and specialty TV channels in multiple languages. Al Jazeera is accessible in several world regions. Until 2011, Al Jazeera was owned by the government of Qatar. Before and after the change, Al Jazeera officials have emphasized their editorial independence from the government of Qatar, though this assertion has been disputed.The original Al Jazeera channel's willingness to broadcast dissenting views, for example on call-in shows, created controversies in the Arab States of the Persian Gulf. The station gained worldwide attention following the outbreak of war in Afghanistan, when it was the only channel to cover the war live, from its office there.In the 2000s, the network was praised by the Index on Censorship for circumventing censorship and contributing to the free exchange of information in the Arab world, and by the Webby Awards, who nominated it as one of the five best news web sites, along with BBC News, National Geographic and The Smoking Gun. It was also voted by Brandchannel readers as the fifth most influential global brand behind Apple, Google, Ikea and Starbucks. In 2011, Salon.Com said Al Jazeera's coverage of the 2011 Egyptian protests was superior to that of the American news media, while U.S. Secretary of State Hillary Rodham Clinton also opined that the network's news coverage was more informative, and less opinion-driven than American journalism. However, the news network most recently came under fire for poor coverage of the 2013 overthrow of President Morsi   more
1 vote
0 comments
6

The Atlantic

The Atlantic is an American magazine founded in 1857 in Boston, Massachusetts, as The Atlantic Monthly. It was created as a literary and cultural commentary magazine. It quickly achieved a national reputation, which it has held for more than 150 yea... rs. It was important for recognizing and publishing new writers and poets, and encouraging major careers. It published leading writers' commentary on abolition, education, and other major issues in contemporary political affairs.After financial hardship and a series of ownership changes, the format changed to a general editorial magazine. Focusing on "foreign affairs, politics, and the economy [as well as] cultural trends," it is primarily aimed at a target audience of "thought leaders."The magazine's founders were a group of prominent writers of national reputation, who included Harriet Beecher Stowe, Ralph Waldo Emerson, Henry Wadsworth Longfellow, Oliver Wendell Holmes, Sr., John Greenleaf Whittier and James Russell Lowell. Lowell was its first editor. James Bennet was named the fourteenth editor-in-chief in 2006. Jay Lauf joined the organization as publisher and vice-president in 2008.In 2010, The Atlantic posted its first profit in the last decade. In profiling the publication at the time, The New York Times noted the accomplishment was the result of "a cultural transfusion, a dose of counterintuition and a lot of digital advertising revenue.   more
1 vote
0 comments
7

RT

RT is a Russian state-funded cable and satellite television channel directed to audiences outside of the Russian Federation. The channel, which is headquartered in Moscow, presents round-the-clock news bulletins, documentaries, talk shows and debate... s, as well as sports news and cultural programs on Russia aimed at the overseas news market. RT operates as a multilingual service with channels in three languages; the original English language channel was launched in 2005. The Arabic language Rusiya Al-Yaum was launched in 2007, while its Spanish language channel RT Actualidad was launched in 2009. Since 2010, RT America, which focuses on the United States, has been based in Washington, D.C. Since 2014, RT UK which focuses on United Kingdom, has been based in London. RT is a brand of "TV-Novosti", founded by RIA Novosti on April 6, 2005. During the economic crisis in December 2008, the Russian Government included ANO "TV-Novosti" in the list of core organisations of strategic importance of Russia.RT has been called a propaganda outlet for the Russian government and its foreign policy, by news reporters, former Russian officials, and former RT reporters   more
1 vote
0 comments
8

Fox News Channel

Fox News Channel, also known as Fox News, is an American basic cable and satellite news television channel that is owned by the Fox Entertainment Group subsidiary of 21st Century Fox. As of August 2013, approximately 97,186,000 American households r... eceive the Fox News Channel. The channel broadcasts primarily from studios at Rockefeller Center in New York City.The channel was created by Australian-American media mogul Rupert Murdoch, who hired former NBC executive Roger Ailes as its founding CEO. It launched on October 7, 1996, to 17 million cable subscribers. It grew during the late 1990s and 2000s to become the dominant cable news network in the United States.Fox News Channel has long been accused of promoting conservative political positions and it has been widely criticized for biased reporting. Employees of Fox News Channel have responded that news reporting and political commentary operate independently of each other and have denied any bias in news reporting   more
1 vote
0 comments
9

The Independent

The Independent is a British national morning newspaper published in London by Independent Print Limited, owned by Alexander Lebedev since 2010. Nicknamed the Indy, it was launched in 1986 and is one of the youngest UK national daily newspapers. The...  daily edition was named National Newspaper of the Year at the 2004 British Press Awards. The paper's current editor, Amol Rajan, was appointed in 2013, and its deputy editor, Archie Bland, in 2012. At only 28 years old, Bland is one of the youngest people to have been appointed to a senior managerial post in the British newspaper industry. Rajan, at the time of his appointment in June 2013, was not yet 30.Originally a broadsheet newspaper, since 2003 the newspaper has been published in a tabloid or "compact" format. The Independent is regarded as leaning to the left politically, but tends to take a more pro-market stance on economic issues. It has not affiliated itself with any political party and features a range of views given on its editorial and comment pages. The paper originally described itself as "free from party political bias, free from proprietorial influence"—a banner it carried on the front page of its daily edition. This banner was dropped in September 2011   more
0 votes
0 comments
10

Pbs

0 votes
0 comments
11

Politico

The Politico is an American political journalism organization based in Arlington County, Virginia, that distributes its content via television, the Internet, newspaper and radio. Its coverage of Washington, D.C., includes the U.S. Congress, lobbying... , media and the Presidency. It was a sponsor of the 2008 Republican Presidential candidates debate at the Ronald Reagan Presidential Library on May 3, 2007, the 2008 Democratic Presidential candidates debate at the Kodak Theater on January 31, 2008, and the 2012 Republican Presidential candidates debate at the Ronald Reagan Presidential Library on September 7, 2011.John F. Harris and Jim VandeHei left The Washington Post to become Politico's editor-in-chief and executive editor, respectively, launching the newspaper on January 23, 2007. Frederick J. Ryan Jr., former assistant to President Ronald Reagan, is president and chief executive officer   more
0 votes
0 comments
Leave a comment...
(Maximum 900 words)
brojack says2013-09-09T03:29:01.3427328-05:00
BBC unbiased? They even admit to being biased.

Freebase Icon   Portions of this page are reproduced from or are modifications based on work created and shared by Google and used according to terms described in the Creative Commons 3.0 Attribution License.

By using this site, you agree to our Privacy Policy and our Terms of Use.