Which is your favorite news outlet?

Posted by: mystery_man43

There are many news outlets. Which is your favorite?

Poll closed on 7/29/2015 at 12:00AM.
Vote
13 Total Votes
1
VOTING CLOSED

CNN

The Cable News Network is an American basic cable and satellite television channel that is owned by the Turner Broadcasting System division of Time Warner. The 24-hour cable news channel was founded in 1980 by American media proprietor Ted Turner. U... pon its launch, CNN was the first television channel to provide 24-hour news coverage, and was the first all-news television channel in the United States.While the news channel has numerous affiliates, CNN primarily broadcasts from its headquarters at the CNN Center in Atlanta, the Time Warner Center in New York City, and studios in Washington, D.C. And Los Angeles. CNN is sometimes referred to as CNN/U.S. To distinguish the American channel from its international sister network, CNN International. As of August 2010, CNN is available in over 100 million U.S. households. Broadcast coverage of the U.S. channel extends to over 890,000 American hotel rooms, as well as carriage on cable and satellite providers throughout Canada. Globally, CNN programming airs through CNN International, which can be seen by viewers in over 212 countries and territories   more
4 votes
0 comments
2
VOTING CLOSED

Fox News Channel

Fox News Channel, also known as Fox News, is an American basic cable and satellite news television channel that is owned by the Fox Entertainment Group subsidiary of 21st Century Fox. As of August 2013, approximately 97,186,000 American households r... eceive the Fox News Channel. The channel broadcasts primarily from studios at Rockefeller Center in New York City.The channel was created by Australian-American media mogul Rupert Murdoch, who hired former NBC executive Roger Ailes as its founding CEO. It launched on October 7, 1996, to 17 million cable subscribers. It grew during the late 1990s and 2000s to become the dominant cable news network in the United States.Fox News Channel has long been accused of promoting conservative political positions and it has been widely criticized for biased reporting. Employees of Fox News Channel have responded that news reporting and political commentary operate independently of each other and have denied any bias in news reporting   more
3 votes
2 comments
3
VOTING CLOSED

The Daily Show with Jon Stewart

Who deleted the last one?
2 votes
0 comments
4
VOTING CLOSED

NBC

The National Broadcasting Company is an American commercial broadcast television and radio network. It is headquartered in the GE Building in New York City's Rockefeller Center, with additional major offices near Los Angeles and in Chicago. NBC is s... ometimes referred to as the "Peacock Network", due to its stylized peacock logo, which was originally created for its color broadcasts.Formed in 1926 by the Radio Corporation of America, NBC is the oldest major broadcast network in the United States. In 1986, control of NBC passed to General Electric, with GE's $6.4 billion purchase of RCA, which would eventually be sold to Thomson SA, who currently licenses it to various consumer electronics manufacturers, such as Audiovox, as a brand name for their products. GE had previously owned RCA and NBC until 1930, when it had been forced to sell the company as a result of antitrust charges.After the 1986 acquisition, the chief executive of NBC was Bob Wright, who remained in that position until his retirement. He was succeeded by Jeff Zucker   more
1 vote
0 comments
5
VOTING CLOSED

British Broadcasting Corporation

The British Broadcasting Corporation is a UK-based international public service broadcaster headquartered at Broadcasting House in London. It is the world's oldest national broadcasting organisation and the largest broadcaster in the world by number...  of employees, with about 23,000 staff.The BBC is established under a Royal Charter and operates under its Agreement with the Secretary of State for Culture Media and Sport. Its work is funded principally by an annual television licence fee which is charged to all British households, companies and organisations using any type of equipment to receive live television broadcasts. The level of the fee is set by the British Government, agreed by Parliament and used to fund the BBC's extensive Radio, TV and Online services covering the nations and regions of the UK. From 1 April 2014 it also funds the BBC World Service, which provides comprehensive TV, Radio and Online services in Arabic, and Persian and broadcasts in 28 languages overall   more
1 vote
0 comments
6
VOTING CLOSED

CBC

The Canadian Broadcasting Corporation, officially branded as CBC/Radio-Canada, is a Canadian crown corporation that serves as the national public radio and television broadcaster. The English- and French-language services units of the corporation ar... e commonly known as CBC and Ici Radio-Canada respectively, and both short-form names are also commonly used in the applicable language to refer to the corporation as a whole.Although some local stations in Canada predate CBC's founding, CBC is the oldest existing broadcasting network in Canada, first established in its present form on November 2, 1936. Radio services include CBC Radio One, CBC Radio 2, Ici Radio-Canada Première, Ici Musique and the international radio service Radio Canada International. Television operations include CBC Television, Ici Radio-Canada Télé, CBC News Network, Ici RDI, Ici Explora, Ici ARTV, and documentary. The CBC operates services for the Canadian Arctic under the names CBC North and Radio-Canada Nord. The CBC also operates digital services including CBC.Ca / Ici.Radio-Canada.Ca, CBC Radio 3, CBC Music / ICI.Mu and Ici   more
1 vote
1 comment
7
VOTING CLOSED

WorldNetDaily

WorldNetDaily is an American web site that publishes news and associated content from the perspective of U.S. conservatives and the political right. It was founded in May 1997 by Joseph Farah with the stated intent of "exposing wrongdoing, corruptio... n and abuse of power" and is headquartered in Washington, D.C   more
1 vote
1 comment
8
VOTING CLOSED

The New York Times

The New York Times is an American daily newspaper, founded and continuously published in New York City since September 18, 1851, by The New York Times Company. It has won 114 Pulitzer Prizes, more than any other news organization.The paper's print v... ersion remains the largest metropolitan newspaper in the United States and second-largest newspaper overall, behind The Wall Street Journal. It is ranked 39th in the world by circulation. Following industry trends, its weekday circulation has fallen to fewer than one million daily since 1990. Nicknamed for years as "The Gray Lady", The New York Times is long regarded within the industry as a national "newspaper of record". It is owned by The New York Times Company. Arthur Ochs Sulzberger Jr., is both the paper's publisher and the company's chairman. Its international version, formerly the International Herald Tribune, is now called the International New York Times.The paper's motto, "All the News That's Fit to Print", appears in the upper left-hand corner of the front page. Its website has adapted it to "All the News That's Fit to Click"   more
0 votes
0 comments
9
VOTING CLOSED

TheBlaze

TheBlaze is an independent news and entertainment television network and website founded by conservative talk radio personality Glenn Beck. TheBlaze has studios and offices based in Las Colinas, Texas; New York City, New York; Los Angeles, Californi... a; and the District of Columbia.- Wikipedi   more
0 votes
0 comments
10
VOTING CLOSED

Reuters

Reuters is an international news agency headquartered in Canary Wharf, London, England, United Kingdom and a division of Thomson Reuters. Until 2008, the Reuters news agency formed part of an independent company, Reuters Group plc, which was also a ... provider of financial market data. Since the acquisition of Reuters Group by the Thomson Corporation in 2008, the Reuters news agency has been a part of Thomson Reuters, forming part of its financial and risk division. It transmits news in English, French, Arabic, Spanish, German, Italian, Portuguese, Russian, Japanese and Chinese   more
0 votes
0 comments
11
VOTING CLOSED

One America News Network

One America News Network is an American cable news television channel that is owned by the Herring Networks, Inc. The network is headquartered in San Diego, California, and operates a news bureau in Washington, D.C. Originally envisioned as a conser... vative news network, OANN's primary focus is delivering a credible source of national and international news 24/7. OAN also features political analysis programming and political talk shows, along with network special documentary-style reports.The channel was launched on July 4, 2013. One America has broad national carriage on Verizon FiOS and AT&T U-verse, along with a number of regional cable providers, including CenturyLink, Consolidated Communications, and GCI   more
0 votes
0 comments
12
VOTING CLOSED

Al Jazeera

Al Jazeera, also known as Aljazeera and JSC, is a Doha-based broadcaster owned by the Al Jazeera Media Network, which is funded by the House of Thani, the ruling family of Qatar. Initially launched as an Arabic news and current affairs satellite TV ... channel, Al Jazeera has since expanded into a network with several outlets, including the Internet and specialty TV channels in multiple languages. Al Jazeera is accessible in several world regions. Al Jazeera is owned by the government of Qatar. While Al Jazeera officials have stated that they are editorially independent from the government of Qatar, this assertion has been disputed. Al Jazeera was the subject of a split in the Gulf Cooperation Council that prompted the UAE, Saudi Arabia and Bahrain to recall their ambassadors from Qatar on 5 March 2014.The original Al Jazeera channel's willingness to broadcast dissenting views, for example on call-in shows, created controversies in the Arab States of the Persian Gulf. The station gained worldwide attention following the outbreak of war in Afghanistan, when it was the only channel to cover the war live, from its office there   more
0 votes
0 comments
13
VOTING CLOSED

TYT

The Young Turks is an online American liberal/progressive political and social commentary program hosted by Cenk Uygur and Ana Kasparian; the show has an associated network of online shows and is owned by a company of the same name (The Young Turks ... LLC). TYT was founded in 2002 by Uygur as a talkshow on Sirius Satellite Radio. - Wikipedi   more
0 votes
0 comments
14
VOTING CLOSED

MSNBC

MSNBC is an American basic cable and satellite channel that provides news coverage and political opinion on current events. It is owned by the NBCUniversal News Group, a unit of the NBCUniversal Television Group division of NBCUniversal. Its name wa... s derived from the most common abbreviations for Microsoft and the National Broadcasting Company.MSNBC and msnbc.Com were founded in 1996 as partnerships of Microsoft and General Electric's NBC unit, which is now NBCUniversal. The online partnership of msnbc.Com ended on July 16, 2012 and the site was rebranded as NBCNews.Com. MSNBC shares the NBC logo of a rainbow peacock with its sister channels NBC, CNBC, and NBC Sports Network.Beginning in the mid-2000s, MSNBC's opinion programming increasingly reflected its concept of political progressivism. In October 2010, it publicly acknowledged this with a marketing campaign it called "Lean Forward". Further, in September 2013, MSNBC launched its revamped official website under the tagline, "What Progressives Have Been Waiting For."For the week of June 9, 2014, MSNBC placed 26th in primetime and 30th in total day, averaging 597,000 viewers and 336,000 viewers, respectively   more
0 votes
0 comments
15
VOTING CLOSED

Human Events

Human Events is a conservative American political news and analysis website.On February 27, 2013, Human Events announced that, after sixty-nine years, it will halt publication of the print edition but will continue to maintain on-line websites, Huma... nEvents.Com and RedState.Com, with original reporting. Eagle Publishing, which acquired the magazine in 1993, said that it had been subsidizing the publication for several years but could no longer afford to do so: "the realities of the 24-hour news cycle and the brutal economics of a weekly print publication have become insurmountable".Human Events printed 40,000 copies per week and had a staff of fifteen full-time employees. A "restructuring" plan that involved layoffs had already been attempted but was insufficient to allow continuation of the print edition   more
0 votes
0 comments
16
VOTING CLOSED

The Wall Street Journal

The Wall Street Journal is an American English-language international daily newspaper with a special emphasis on business and economic news. It is published six days a week in New York City by Dow Jones & Company, a division of News Corp, along with...  the Asian and European editions of the Journal.The Journal is the largest newspaper in the United States by circulation. According to the Alliance for Audited Media, it has a circulation of about 2.4 million copies, as of March 2013, compared with USA Today '​s 1.7 million. Its main rival in the business newspaper sector is the London-based Financial Times, which also publishes several international editions.The Journal primarily covers American economic and international business topics, and financial news and issues. Its name derives from Wall Street, located in New York City, which is the heart of the financial district; it has been printed continuously since its inception on July 8, 1889, by Charles Dow, Edward Jones, and Charles Bergstresser. The newspaper version has won the Pulitzer Prize thirty-four times, including 2007 prizes for its reporting on backdated stock options and the adverse effects of China's booming economy   more
0 votes
0 comments
17
VOTING CLOSED

American Broadcasting Company

The American Broadcasting Company is an American commercial broadcast television network. Throughout its history, ABC has supported its financial operations by diversifying into the press, the publishing industry, the operation of theaters, and film... making. Many of the company's assets in these fields have been sold to other entities, and since 2007, when ABC Radio was sold to Citadel Broadcasting, ABC has reduced its broadcasting operations almost exclusively to television. It is the world's fifth-oldest major broadcasting media network.The network launched as a radio network on October 12, 1943, separated from and successor to the old "NBC Blue Network" which had been purchased by Edward J. Noble. It extended its operations to television in 1948, following the elder broadcasting networks of CBS and NBC. In the mid-1950s, ABC merged with the theater chain United Paramount Theatres, a former subsidiary of the film studio Paramount Pictures. Leonard Goldenson, who had been the head of UPT, made the new television network profitable by leading it to broadcast many successful series. By the 1970s, ABC sold its theater operation division to Henry Plitt, who renamed it Plitt Theatres   more
0 votes
0 comments
18
VOTING CLOSED

CBS

CBS is an American commercial broadcast television network, which started as a radio network; it continues to operate a radio network and a portfolio of television and radio stations in large and mid-sized markets. The name is derived from the initi... als of the network's former name, Columbia Broadcasting System. It's the world's second largest major network. One of the main headquarters is located in New York City, New York.The network is sometimes referred to as the "Eye Network", in reference to the shape of the company's logo. It has also been called the "Tiffany Network", which alludes to the perceived high quality of CBS programming during the tenure of its founder William S. Paley. It can also refer to some of CBS's first demonstrations of color television, which were held in a former Tiffany & Co. Building in New York City in 1950.The network has its origins in United Independent Broadcasters Inc., a collection of 16 radio stations that was bought by William S. Paley in 1928 and renamed the Columbia Broadcasting System   more
0 votes
0 comments
19
VOTING CLOSED

KOREAN CENTRAL NEWS AGENCY of DPRK

The Korean Central News Agency (KCNA) is the state news agency of North Korea that was established on December 5, 1946. The agency portrays the putative views of the Workers' Party of Korea and the North Korean government for foreign consumption. KC... NA is headquartered in the capital city of Pyongyang. In South Korea, access to both KCNA websites: www.kcna.kp and www.kcna.co.jp, is blocked by the South Korean government   more
0 votes
0 comments
20
VOTING CLOSED

USA Today

USA Today is a national American daily newspaper published by the Gannett Company. It was founded by Al Neuharth on September 15, 1982. The newspaper vies with The Wall Street Journal and The New York Times for the position of having the widest circ... ulation of any newspaper in the United States, a distinction it had previously held since 2003. According to the Audit Bureau of Circulations, the paper had 1.8 million copies as of March 2012 compared with The Wall Street Journal '​s 2.1 million though the latter figure included the WSJ '​s 400,000 paid-for, online subscribers. USA Today remains the widest circulated print newspaper in the United States.USA Today is distributed in all 50 states, the District of Columbia, Guam, Puerto Rico, Canada, and the United Kingdom. The newspaper is headquartered in the Tysons Corner, Virginia in Fairfax County. USA Today sells for US $2 in newsstands, although it is often found free at hotels and airports that distribute it to their customers; the paper is also free online   more
0 votes
0 comments
21
VOTING CLOSED

RT

RT is a Russian state-funded cable and satellite television channel directed to audiences outside of the Russian Federation. The channel, which is headquartered in Moscow, presents round-the-clock news bulletins, documentaries, talk shows and debate... s, as well as sports news and cultural programs on Russia aimed at the overseas news market. RT operates as a multilingual service with channels in three languages; the original English language channel was launched in 2005. The Arabic language Rusiya Al-Yaum was launched in 2007, while its Spanish language channel RT Actualidad was launched in 2009. Since 2010, RT America, which focuses on the United States, has been based in Washington, D.C. Since 2014, RT UK which focuses on United Kingdom, has been based in London. RT is a brand of "TV-Novosti", founded by RIA Novosti on April 6, 2005. During the economic crisis in December 2008, the Russian Government included ANO "TV-Novosti" in the list of core organisations of strategic importance of Russia.RT has been called a propaganda outlet for the Russian government and its foreign policy, by news reporters, former Russian officials, and former RT reporters   more
0 votes
0 comments
22
VOTING CLOSED

Mother Jones

Mother Jones is a left-leaning American magazine featuring investigative and breaking news reporting on politics, the environment, human rights, and culture. Monika Bauerlein and Clara Jeffery serve as co-editors. Madeleine Buckingham has served as ... Chief Executive Officer and Steve Katz as Publisher since 2010.The magazine was named after Mary Harris Jones, known as Mother Jones, an Irish-American trade union activist, opponent of child labor. The stated mission of Mother Jones is to produce revelatory journalism that in its power and reach informs and inspires a more just and democratic world.Mother Jones is published by the Foundation for National Progress, a nonprofit 501 organization. Mother Jones and the FNP are based in San Francisco, with other offices in Washington, D.C., and New York   more
0 votes
0 comments
23
VOTING CLOSED

The Washington Post

The Washington Post is an American daily newspaper. It is the most widely circulated newspaper published in Washington, D.C., and was founded in 1877, making it the area's oldest extant newspaper.Located in the capital city of the United States, the...  newspaper has a particular emphasis on national politics. Daily editions are printed for the District of Columbia, Maryland and Virginia. The newspaper is published as a broadsheet, with photographs printed both in color and in black and white.The newspaper has won 47 Pulitzer Prizes. This includes six separate Pulitzers awarded in 2008, the second-highest number ever given to a single newspaper in one year. Post journalists have also received 18 Nieman Fellowships and 368 White House News Photographers Association awards. In the early 1970s, in the best-known episode in Post history, reporters Bob Woodward and Carl Bernstein led the American press's investigation into what became known as the Watergate scandal; reporting in the newspaper greatly contributed to the resignation of President Richard Nixon. In years since, its investigations have led to increased review of the Walter Reed Army Medical Center   more
0 votes
0 comments
Leave a comment...
(Maximum 900 words)
mystery_man43 says2015-07-19T13:22:02.9008721-05:00
@Stefy It's fine, I added a new answer for The Young Turks.
mystery_man43 says2015-07-19T13:23:11.6926586-05:00
And Al Jazeera. :-D
mystery_man43 says2015-07-19T15:25:31.6161078-05:00
The Daily Show with Jon Stewart? Come on guys let's be mature. -_-
UtherPenguin says2015-07-19T15:45:56.4146966-05:00
Why did TYT name themselves after a terrorist group that enacted the Armenian Genocide?
mystery_man43 says2015-07-19T15:50:06.8315720-05:00
@UtherPenguin Send them an e-mail asking why.
mystery_man43 says2015-07-19T17:34:50.6329750-05:00
The Onion? Seriously... D-:
mystery_man43 says2015-07-19T17:35:17.6988240-05:00
Once again, I regret allowing other users to post answers.
gabep says2015-07-19T17:35:18.4632191-05:00
Yas
gabep says2015-07-19T17:35:41.1610736-05:00
In response to your comment on the Daily Show.
mystery_man43 says2015-07-20T15:41:32.0900933-05:00
ATTENTION: Everyone please do not vote for Mungo Jerry, Venom, GZA, PewDiePie, Michael Rosen, or The Onion. Some trolls put those answers there.
mystery_man43 says2015-07-21T10:52:59.7418765-05:00
ATTENTION: Because it is hard to stop trolls, I have created a new poll where nobody can add new answers. Please go to: http://www.debate.org/polls/which-do-you-prefer7

Freebase Icon   Portions of this page are reproduced from or are modifications based on work created and shared by Google and used according to terms described in the Creative Commons 3.0 Attribution License.